Prata med dina grannar om kriser

Om det blir kris kan du och dina grannar hjälpa varandra.
Publicerades

Prata med dina grannar
om hur ni kan hjälpa varandra
om det blir kris.  

Den som äger huset där du bor
eller de som är med i styrelsen
kanske också kan hjälpa till. 

Prata om det finns utrymmen ni kan använda.
Då kan ni ha ett förråd
med saker ni behöver i en kris.

Om det finns ett rum
ni kan använda
kan ni ha en radio
som drivs med batteri där.

Då får ni veta vad som händer
även om det blir strömavbrott.

Prata om hur ni ska göra
om det blir strömavbrott,
eller om det inte finns vatten eller värme. 

Fråga vilka som behöver extra hjälp i en kris.
Kanske det finns gamla människor
och de som behöver hjälp varje dag.

De behöver ännu mer hjälp om det blir kris .