Skolskjutning i Örebro - Viktig information

En hemsk händelse har inträffat på Campus Risbergska i Örebro. Flera människor har dött och skadats efter en skjutning på skolan. Du kan få hjälp och stöd på olika ställen i stan.
Publicerades

Vad händer nu?

  • Polisen undersöker vad som har hänt.

  • Det finns ingen fara för andra skolor eller för allmänheten.

Hjälp och stöd

Örebro kommun har öppnat platser där du kan få hjälp eller prata med andra.  

  • Hagakyrkan
  • Konserthuset
  • Café Brickan
  • Folkets hus i Vivalla
  • Träffpunkt Oxhagen
  • 52:ans Fritidsgård

Du kan också ringa för att prata med någon:

Ring 019-21 30 00 eller 019-21 36 00

Viktigt att tänka på

  • Sprid inte rykten eller falsk information. Det kan göra människor oroliga och försvåra polisens arbete.
  • Om du vill veta hur det går för en anhörig, ring 019-602 10 00.
  • Om du var nära skolan vid skjutningen och har sett eller filmat det som hände, så ring gärna Polisen på 114 14 och berätta

Här kan du få stöd