Hemberedskap

Att ha hemberedskap betyder att man kan klara sig utan hjälp från samhället i en tid. Förbered dig med mat, vatten, värme och information. Då kan du klara dig bättre vid en kris.
Uppdaterades

Mat

Det är viktigt att ha extra mat hemma.

Vatten

Se till att du alltid kan dricka vatten.

Värme

Det är viktigt att kunna hålla sig varm i en kris.

Information

I en kris är det extra viktigt att du kan få information.

Att betala i kris

Se till att du kan betala på flera olika sätt.

Prata med dina grannar om kriser

Om du känner dina grannar blir det lättare att klara krisen.

Hjälp för den med funktionsnedsättning

Till dig som har en funktions-nedsättning och vill veta mer om kriser.