Så kan du hjälpa till

Alla kan hjälpa till med kriser.
Publicerades

Du som vill hjälpa till 
i en kris kan göra det här: 

Vara förberedd själv 
Ha en hem-beredskap. 
Då har du extra mat och vatten 
om det skulle bli svårt att handla.  
Läs om hem-beredskap här

Prata med dina grannar. 
Ni kan hjälpa varandra. 
Läs om grann-samarbete här

Lär dig hur du hjälper
en skadad.
Lättläst svenska: Så tar du hand om en skadad

Lär dig hur du pratar med någon
som har det svårt.
Lättläst svenska: Så pratar med någon som har det svårt