SMHI varnar för dåligt väder
SMHI är en myndighet som säger till när det blir dåligt väder. De gör det för att skydda människor och saker.
Publicerades
Varningar i olika färger
- Gul varning: Lite farligt. Små problem kan hända.
- Orange varning: Mer farligt. Kan vara svårt att vara ute.
- Röd varning: Mycket farligt. Stora problem för samhället.
Var hittar du varningar?
- På SMHIs webbplats,
- i TV och radio,
- på Krisinformation.ses webbplats och app för mobiltelefoner.
En varning betyder att det kan bli farligt väder,
men inte att det kommer helt säkert.
Krisinformation.se skriver om varningar för väder
när det kan bli stora problem.