Din beredskap för säkra transporter
Det är bra att vara förberedd när du reser.
Uppdaterades
Här är några saker du ska tänka på:
Om resan blir försenad
- Kolla om din resa är försenad.
- Fråga de som ordnar resan om du undrar något.
- Kolla vädret. Dåligt väder kan störa trafiken.
Var försiktig när du reser
- Lyssna på vad personalen säger om säkerhet.
- Följ skyltar och regler.
- Gå aldrig ut på tågspår. Det är farligt och förbjudet.
- Se upp för elledningar som har ramlat ner vid tågspår.
- På båt: Ta reda på var nödutgångar och livbåtar finns.
- I bil: Kör inte genom vatten på vägen. Det kan vara farligt.
Kom ihåg att vara extra uppmärksam när du reser.
Det hjälper dig att resa säkert.